Přeskočit na hlavní obsah

Bohové a Stvoření Etterlie

 

Příběh stvoření světa:

V počátcích byl zrozen Erevar bohem  Mythralem, ale ten se synovi nevěnoval a tak byl  pouze Erevar, obklopený nekonečným prázdnem. Byl osamělý a jeho vnitřní plamen neustále sílil. Nakonec jeho energie explodovala v mohutném výbuchu světla, který vytvořil čas, prostor a surovou hmotu. Ze zbytků jeho plamene se zrodili čtyři první bohové, každý s částí jeho moci:

  • Aelthera dostala dech a pohyb, aby rozhýbala svět.
  • Thorgal dostal sílu a kámen, aby utvořil zemi a hory.
  • Lirenthis získal proud a hloubku, aby přinesl vodu a život.
  • Eryndra obdržela světlo hvězd a sen, aby dala světu směr a naději.

Společně tito čtyři bohové začali tvořit svět Etterlie, ale Erevar zůstal nad nimi jako tichý strážce, sledující jejich dílo.

Proroctví o návratu Erevara:

Podle starobylé legendy jednoho dne Erevar opustí svůj klid a zjeví se bohům i smrtelníkům, aby rozhodl o osudu Etterlie. Říká se, že až poslední plamen ve světě zhasne, Erevar zapálí nový oheň, buď pro záchranu světa, nebo jeho zničení.


V dávných dobách nebylo nic, jen Erevar, Prvotní plamen. Hořel uprostřed prázdna, sám a tichý, nekonečně mocný, ale osamělý. Plamen uvnitř něj rostl, stále silnější, až nadešla chvíle, kdy už ho nemohl udržet. V jediném okamžiku explodoval, rozerval temnotu a zaplnil ji světlem, energií a nekonečnými možnostmi. Z jeho jisker povstali čtyři první bohové, každý s částí jeho síly.

Zrození čtyř prvních bohů 


Aelthera – Dech věčnosti: 

První jiskra, která se uvolnila z Erevarova plamene, stoupala vzhůru a roztančila se ve větru. Z této jiskry se zrodila Aelthera, strážkyně větrů, která vnesla pohyb do prázdnoty. Byla to ona, kdo poprvé vdechl život nehybnému světu a roztančil mlhy po celém Etterlie.


Thorgal – Síla země: 
Další z Erevarových jisker klesla dolů a proměnila se v kámen, pevný a odolný. Z ní povstal Thorgal, mohutný a silný jako hory, které později vytvořil. Thorgal svým kladivem tvaroval zemi a jeho síla zůstala vtisknutá do každého kamene Etterlie.


Lirenthis – Pán vod a hlubin:Třetí jiskra dopadla do prázdnoty a rozprskla se do tisíců kapek. Tyto kapky se spojily v mohutné řeky a oceány, které daly vzniknout životu. Z této jiskry se zrodil Lirenthis, vládce proudů a hlubin, který přinesl světu vodu, kolébku života






Eryndra – Tkadlena hvězd:  
Poslední jiskra vystoupala vysoko, až se ztratila v temnotě. Z ní se zrodila Eryndra, bohyně hvězd a snů. Byla to ona, kdo vdechl naději do nově vznikajícího světa, tkal hvězdná znamení a nasměroval osudy prvních tvorů Etterlie.










Stvoření Etterlie:

Sjednoceni silou svého otce začali bohové tvořit. Aelthera roztáhla mlhy, aby zakryla syrovost nově vzniklého světa. Thorgal svým kladivem formoval země a hory, zatímco Lirenthis naplnil údolí řekami a oceány. Eryndra pak na nebi rozsvítila hvězdy, aby dala smrtelníkům znamení a sny.

Když bohové dokončili svůj úkol, zvolali na Erevara:
„Otče, vytvořili jsme svět, jak jsi přikázal. Co je však náš úkol nyní?“

Erevar odpověděl z hlubin své podstaty, jeho hlas byl jako vzdálené dunění ohně:
„Ochraňujte tento svět, který je částí mě samotného. Ale pamatujte si: pokud někdy ztratíte rovnováhu mezi sebou, svět se vrátí do chaosu a já přijdu, abych ho znovu spálil.“


Varování bohům:

Navzdory Erevarovu přikázání začaly mezi bohy vznikat rozepře. Thorgal si přivlastňoval zemi, Aelthera větry, Lirenthis vody a Eryndra sny. Jejich spory ohrožovaly rovnováhu světa. Jediný Erevarův plamen, ukrytý hluboko v jádru Etterlie, byl symbolem jejich jednoty. Proroctví praví, že pokud tento plamen někdy zhasne, Erevar povstane a přinese s sebou konec všeho.

Připomínka Erevara:

V každém chrámu Etterlie hoří malý věčný oheň – symbol Erevarovy přítomnosti. Kněží tvrdí, že dokud oheň hoří, je svět v bezpečí. Ale pokud oheň pohasne, znamená to, že Erevar se vrací. Jeho návrat však není ani dobrý, ani zlý – je to znovuzrození i konec.



Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Gehema: Fauna Zvířata hospodářská

  Zde jsou hospodářská (i bojová) zvířata specifická pro démonickou říši Gehema: 1. Hellhorn (Pekelný Rohanec) • Popis: Obrovský, svalnatý démonický býk s černou kůží pokrytou magmatickými žilami. Jeho rohy neustále doutnají a při rozběhu může zapálit zem pod sebou. • Účel: Používá se jako válečné zvíře, k tahu těžkých vozů a při rituálních zápasech démonické šlechty. • Zvláštnost: Jeho krev je vysoce hořlavá a používá se při magických obřadech. 2. Ashen Drake (Popelavý Drak) • Popis: Malý, nelétavý drakovitý tvor pokrytý šupinami připomínajícími popel a sopečné skály. Jeho dech obsahuje toxické výpary. • Účel: Chová se pro maso a šupiny, které se používají k výrobě odolných zbrojí. • Zvláštnost: Vypouští jedovatý popel, který může paralyzovat slabší tvory. 3. Bloodhoof (Krvavokopytník) • Popis: Masivní démonický jelen s rudým tělem a černými parohy, které dokážou absorbovat magickou energii. • Účel: Používá se jako jízdní zvíře pro démonické lovce a...

Mlhy, které šeptají jména mrtvých (1)

  Kapitola 1: Hlasy mrtvých   Valerisova    kontrola nad magickými mlhami slábne z nějaké důvodu a z nich se vanou hlasy mrtvých, co zemřeli v mlze.    Velaris, vládce Mlhové citadely,    to prozatím ignoruje.  Hlasy žádají po spravedlnosti. Mezi nimi je i hlas lásky Valarise. Tarwen s rošťáckým pohledem. Volá o pomoc.    Přeje si být osvobozena z mlhy a vstoupit do Ariasu či    Gehemy. 

Stíny v oblacích (Prolog)

  Prolog Vítr nesl ozvěny dávných písní, šeptaných mezi zlatými věžemi měst v oblacích. Světelné mosty, které po staletí spojovaly jednotlivé domény, pulzovaly slabým svitem, jako by samy váhaly, zda ještě unesou kroky těch, kdo po nich kráčeli. Tam, kde kdysi zářily jako nebeské prameny, nyní zůstávaly trhliny – temné skvrny v jinak dokonalé soustavě.