Přeskočit na hlavní obsah

Etterlie fauna: Rostliny

 

1. Lunaflóra (Měsíční květ)

  • Popis:
    Má jemné, stříbřité okvětní lístky, které září slabým světlem za úplňku. Střed květu připomíná drobný měsíc.
  • Vlastnosti:
    Léčí nemoci a obnovuje magickou energii. Roste pouze v noci na místech s přímým měsíčním světlem.
  • Použití:
    Alchymisté z ní vaří elixíry pro obnovu sil a mágům slouží k posílení jejich kouzel.






2. Solarnis (Sluneční tráva)

  • Popis:
    Zlatě zbarvená tráva, která se otáčí za sluncem, jako by ho sledovala. Na dotek je teplá.
  • Vlastnosti:
    Poskytuje ochranu před temnými kouzly a zahřívá v chladných oblastech.
  • Použití:
    Plete se do ochranných amuletů nebo se přidává do lektvarů proti černé magii.




3. Stínolístek

  • Popis:
    Černé, matné listy, které pohlcují světlo. Roste ve stínu stromů nebo v podzemí.
  • Vlastnosti:
    Pohlcuje kouzelnou energii z okolí a umožňuje uživateli být neviditelný ve stínech.
  • Použití:
    Asasíni ho využívají k výrobě mastí pro neviditelnost, ale také k potlačení magických stop.




4. Krystalová růže

  • Popis:
    Růže s okvětními lístky připomínajícími průsvitný krystal, které mění barvu podle magického proudu.
  • Vlastnosti:
    Reaguje na magické anomálie a pomáhá kouzelníkům lokalizovat zdroje magie.
  • Použití:
    Slouží jako nástroj pro hledání skrytých magických portálů a artefaktů.






5. Drakověnec

  • Popis:
    Liána s rudými květy ve tvaru dračí hlavy, která roste kolem vulkanických oblastí.
  • Vlastnosti:
    Obsahuje magickou energii ohně. Šťáva z ní dokáže zahřát až na bod varu.
  • Použití:
    Využívá se v ohnivých kouzlech a lektvarech pro zvýšení výdrže v mrazivých podmínkách.






6. Éterový mech

  • Popis:
    Jemný, fosforeskující mech, který září měkkým modrým světlem. Roste na povrchu starých ruin a v magických pramenech.
  • Vlastnosti:
    Schopnost ukládat magickou energii, kterou lze uvolnit dotykem.
  • Použití:
    Slouží jako zdroj energie pro magické rituály a zařízení.





7. Mrazová kapradina

  • Popis:
    Ledově modrá kapradina s okraji pokrytými jinovatkou. I ve slunečných dnech je na dotek chladná.
  • Vlastnosti:
    Zastavuje hoření a uklidňuje přehřáté oblasti těla.
  • Použití:
    Vytváří chladicí elixíry a ochranu před ohnivými kouzly.





8. Duchokvět

  • Popis:
    Průsvitný bílý květ, který vypadá jako vytvořený z mlhy. Jemně se třese i v bezvětří.
  • Vlastnosti:
    Umožňuje komunikaci se zemřelými a duchy, pokud se správně připraví.
  • Použití:
    Šamani a nekromanti ho používají při rituálech podsvětí.





9. Slzička Zarathis

  • Popis:
    Černá květina s kapkami šťávy, které vypadají jako krev. Roste v blízkosti podsvětních bran.
  • Vlastnosti:
    Umí navodit hluboký spánek nebo spojit mysl uživatele s podsvětím.
  • Použití:
    V rituálech směřujících k Zarathis nebo pro výrobu uspávacích jedů.





10. Hvězdobýl

  • Popis:
    Zlatý stonek, který na konci nese malou zářící kouli připomínající hvězdu.
  • Vlastnosti:
    Dokáže vytvořit světelnou kouli, která zahání temné bytosti.
  • Použití:
    Nosí se jako ochranný talisman proti démonům a nočním můrám.




Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Gehema: Fauna Zvířata hospodářská

  Zde jsou hospodářská (i bojová) zvířata specifická pro démonickou říši Gehema: 1. Hellhorn (Pekelný Rohanec) • Popis: Obrovský, svalnatý démonický býk s černou kůží pokrytou magmatickými žilami. Jeho rohy neustále doutnají a při rozběhu může zapálit zem pod sebou. • Účel: Používá se jako válečné zvíře, k tahu těžkých vozů a při rituálních zápasech démonické šlechty. • Zvláštnost: Jeho krev je vysoce hořlavá a používá se při magických obřadech. 2. Ashen Drake (Popelavý Drak) • Popis: Malý, nelétavý drakovitý tvor pokrytý šupinami připomínajícími popel a sopečné skály. Jeho dech obsahuje toxické výpary. • Účel: Chová se pro maso a šupiny, které se používají k výrobě odolných zbrojí. • Zvláštnost: Vypouští jedovatý popel, který může paralyzovat slabší tvory. 3. Bloodhoof (Krvavokopytník) • Popis: Masivní démonický jelen s rudým tělem a černými parohy, které dokážou absorbovat magickou energii. • Účel: Používá se jako jízdní zvíře pro démonické lovce a...

Mlhy, které šeptají jména mrtvých (1)

  Kapitola 1: Hlasy mrtvých   Valerisova    kontrola nad magickými mlhami slábne z nějaké důvodu a z nich se vanou hlasy mrtvých, co zemřeli v mlze.    Velaris, vládce Mlhové citadely,    to prozatím ignoruje.  Hlasy žádají po spravedlnosti. Mezi nimi je i hlas lásky Valarise. Tarwen s rošťáckým pohledem. Volá o pomoc.    Přeje si být osvobozena z mlhy a vstoupit do Ariasu či    Gehemy. 

Stíny v oblacích (Prolog)

  Prolog Vítr nesl ozvěny dávných písní, šeptaných mezi zlatými věžemi měst v oblacích. Světelné mosty, které po staletí spojovaly jednotlivé domény, pulzovaly slabým svitem, jako by samy váhaly, zda ještě unesou kroky těch, kdo po nich kráčeli. Tam, kde kdysi zářily jako nebeské prameny, nyní zůstávaly trhliny – temné skvrny v jinak dokonalé soustavě.