Přeskočit na hlavní obsah

Svět Etterlie

 




1. Geografie světa Etterlie

  • Kontinenty a království:

    1. Lunaris: Hlavní kontinent, rozdělený na několik království, kde panují středověké monarchie. Zde se střetávají lidé, elfové a další rasy.
      • Království Solgrad: Bohatá země, známá svými rytíři a věrností Slunečnímu bohu Solasovi.
      • Říše Umbrathys: Temné a lesní oblasti, kde vládnou polobohové a mýtické bytosti. Spojení magie a přírody je zde nejintenzivnější.
      • Severní tundry: Domov severských klanů uctívajících boha bouří Norraka. Draci zde nejsou legendou, ale skutečností.
    2. Iskyrion: Plovoucí ostrovy v oblacích, kde žijí éterické bytosti (duchové větru a světla). Magie je zde tak čistá, že umožňuje levitující architekturu.
    3. Caltheris: Pouštní kontinent, kde se zrodily první bohové a zůstávají tam zříceniny starých chrámů. Je považován za kolébku magie.
  • Zvláštní oblasti:

    • Jasnovodná delta: Řeka plná magických krystalů, které září za noci a poskytují mocnou magickou energii.
    • Propast Éteru: Bezodná díra uprostřed Lunaris, kde se prý střetává svět živých s podsvětím.
    • Mračná brána: Magický portál na Iskyrionu, který podle pověsti vede do země bohů.

2. Magie v Etterlii

  • Zdroj magie:
    Magie v Etterlii pochází z bohů, kteří ji darovali svým vyvoleným smrtelníkům během Velkého vzedmutí – války bohů o nadvládu nad světem. Každý kontinent má jiné typy magie:

    • Solgrad: Světlá magie, léčitelství, obranné bariéry.
    • Umbrathys: Stínová magie, nekromancie a přírodní magie.
    • Iskyrion: Magie vzduchu, éteru a iluzí.
    • Caltheris: Ohnivá magie a ztracené umění psaní magických run.
  • Magická pravidla:

    1. Magie vyžaduje oběť – čím větší kouzlo, tím větší daň (např. ztráta vzpomínek, vyčerpání, nebo dokonce život).
    2. Magické artefakty nelze zničit, pouze oslabit.
    3. Existuje tajemný prvek „Éterový proud“, který může magii zničit nebo zesílit.

3. Bohové a mytologie

  • Pantheon bohů:

    • Solas (Bůh Slunce): Ochránce světla a spravedlnosti, patron království Solgrad. Uctíván rytíři a vládci.
    •                  

    • Nyrris (Bohyně Měsíce): Paní tajemství, magie a stínů. Její děti jsou elfové a noční bytost

    • Norrak (Bůh Bouře): Divoký a nezkrotný, vládne severním klanům a je uctíván vikingskými válečníky.


    • Zarathis (Bohyně Podsvětí): Vládne mrtvým, zná tajemství osudu a nabízí moc těm, kdo ji uctívají.




    • Mythral (Bůh Stvoření): Podle legend dal světu jeho tvar a učil první smrtelníky používat magii.




  • Legenda o Velkém vzedmutí:
    Bohové kdysi vedli válku mezi sebou, která téměř zničila svět. Někteří bohové byli zabiti, jiní se stáhli do skrytých říší. Od té doby magie pomalu slábne a svět se stává méně stabilním.


4. Obyvatelé a kultury

  • Rasy:

    • Lidé: Dominují v Solgradu a Caltherisu. Různorodí, ale často závislí na magii bohů.
    • Elfové: Urození obyvatelé lesů v Umbrathys. Blízcí přírodě a mágii stínů.
    • Drakorození: Vzácná rasa spojená s Norrakem, mívají šupiny a schopnost ovládat dračí magii.
    • Éteričtí duchové: Bytosti z Iskyrionu, které mohou přecházet mezi formou fyzickou a energetickou.
    • Dále zde jsou démoni z Gehmy a andělé Ariasu.
    • Také se zdě nacházejí rasy bez království jako jsou víly, vlkodlaci a upíři.
  • Společnost:
    Každá oblast má svou hierarchii:

    • Solgrad: Království s rytíři a feudálním systémem.
    • Umbrathys: Rada druidů a klany lesních bytostí.
    • Caltheris: Nomádské kmeny, vedené šamany.
    • Iskyrion: Duchovní aristokracie.

5. Současný konflikt

  • Hrozba dvoudobá
    Po tisíci letech od Velkého vzedmutí se magie destabilizuje a proroctví mluví o příchodu Temného Boha, který unikne z Propasti Éteru. 

  • Frakce:

    1. Řád Éterové stráže: Tajná organizace, která hlídá magickou rovnováhu světa.
    2. Kult Zarathis: Uctívači bohyně podsvětí, kteří chtějí otevřít Propast Éteru.
    3. Bratrstvo Lunární čepele: Elitní asasíni, kteří chrání božské relikvie.
    4. Norrakovi synové: Divocí válečníci věřící, že jen zničení magie přinese světu stabilitu.


Nyní je celý svět, všechny království se zodpovídají démonce uniklé z Gehemy Ardianě. Tedy aspon do konce povídku Sesazení Ardiany. 


Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Gehema: Fauna Zvířata hospodářská

  Zde jsou hospodářská (i bojová) zvířata specifická pro démonickou říši Gehema: 1. Hellhorn (Pekelný Rohanec) • Popis: Obrovský, svalnatý démonický býk s černou kůží pokrytou magmatickými žilami. Jeho rohy neustále doutnají a při rozběhu může zapálit zem pod sebou. • Účel: Používá se jako válečné zvíře, k tahu těžkých vozů a při rituálních zápasech démonické šlechty. • Zvláštnost: Jeho krev je vysoce hořlavá a používá se při magických obřadech. 2. Ashen Drake (Popelavý Drak) • Popis: Malý, nelétavý drakovitý tvor pokrytý šupinami připomínajícími popel a sopečné skály. Jeho dech obsahuje toxické výpary. • Účel: Chová se pro maso a šupiny, které se používají k výrobě odolných zbrojí. • Zvláštnost: Vypouští jedovatý popel, který může paralyzovat slabší tvory. 3. Bloodhoof (Krvavokopytník) • Popis: Masivní démonický jelen s rudým tělem a černými parohy, které dokážou absorbovat magickou energii. • Účel: Používá se jako jízdní zvíře pro démonické lovce a...

Mlhy, které šeptají jména mrtvých (1)

  Kapitola 1: Hlasy mrtvých   Valerisova    kontrola nad magickými mlhami slábne z nějaké důvodu a z nich se vanou hlasy mrtvých, co zemřeli v mlze.    Velaris, vládce Mlhové citadely,    to prozatím ignoruje.  Hlasy žádají po spravedlnosti. Mezi nimi je i hlas lásky Valarise. Tarwen s rošťáckým pohledem. Volá o pomoc.    Přeje si být osvobozena z mlhy a vstoupit do Ariasu či    Gehemy. 

Stíny v oblacích (Prolog)

  Prolog Vítr nesl ozvěny dávných písní, šeptaných mezi zlatými věžemi měst v oblacích. Světelné mosty, které po staletí spojovaly jednotlivé domény, pulzovaly slabým svitem, jako by samy váhaly, zda ještě unesou kroky těch, kdo po nich kráčeli. Tam, kde kdysi zářily jako nebeské prameny, nyní zůstávaly trhliny – temné skvrny v jinak dokonalé soustavě.