Přeskočit na hlavní obsah

Etterlie

 




1. Geografie světa Etterlie

  • Kontinenty a království:

    1. Lunaris: Hlavní kontinent, rozdělený na několik království, kde panují středověké monarchie. Zde se střetávají lidé, elfové a další rasy.
      • Království Solgrad: Bohatá země, známá svými rytíři a věrností Slunečnímu bohu Solasovi.
      • Říše Umbrathys: Temné a lesní oblasti, kde vládnou polobohové a mýtické bytosti. Spojení magie a přírody je zde nejintenzivnější.
      • Severní tundry: Domov severských klanů uctívajících boha bouří Norraka. Draci zde nejsou legendou, ale skutečností.
    2. Iskyrion: Plovoucí ostrovy v oblacích, kde žijí éterické bytosti (duchové větru a světla). Magie je zde tak čistá, že umožňuje levitující architekturu.
    3. Caltheris: Pouštní kontinent, kde se zrodily první bohové a zůstávají tam zříceniny starých chrámů. Je považován za kolébku magie.
  • Zvláštní oblasti:

    • Jasnovodná delta: Řeka plná magických krystalů, které září za noci a poskytují mocnou magickou energii.
    • Propast Éteru: Bezodná díra uprostřed Lunaris, kde se prý střetává svět živých s podsvětím.
    • Mračná brána: Magický portál na Iskyrionu, který podle pověsti vede do země bohů.

2. Magie v Etterlii

  • Zdroj magie:
    Magie v Etterlii pochází z bohů, kteří ji darovali svým vyvoleným smrtelníkům během Velkého vzedmutí – války bohů o nadvládu nad světem. Každý kontinent má jiné typy magie:

    • Solgrad: Světlá magie, léčitelství, obranné bariéry.
    • Umbrathys: Stínová magie, nekromancie a přírodní magie.
    • Iskyrion: Magie vzduchu, éteru a iluzí.
    • Caltheris: Ohnivá magie a ztracené umění psaní magických run.
  • Magická pravidla:

    1. Magie vyžaduje oběť – čím větší kouzlo, tím větší daň (např. ztráta vzpomínek, vyčerpání, nebo dokonce život).
    2. Magické artefakty nelze zničit, pouze oslabit.
    3. Existuje tajemný prvek „Éterový proud“, který může magii zničit nebo zesílit.

3. Bohové a mytologie

  • Pantheon bohů:

    • Solas (Bůh Slunce): Ochránce světla a spravedlnosti, patron království Solgrad. Uctíván rytíři a vládci.
    •                  

    • Nyrris (Bohyně Měsíce): Paní tajemství, magie a stínů. Její děti jsou elfové a noční bytost

    • Norrak (Bůh Bouře): Divoký a nezkrotný, vládne severním klanům a je uctíván vikingskými válečníky.


    • Zarathis (Bohyně Podsvětí): Vládne mrtvým, zná tajemství osudu a nabízí moc těm, kdo ji uctívají.




    • Mythral (Bůh Stvoření): Podle legend dal světu jeho tvar a učil první smrtelníky používat magii.




  • Legenda o Velkém vzedmutí:
    Bohové kdysi vedli válku mezi sebou, která téměř zničila svět. Někteří bohové byli zabiti, jiní se stáhli do skrytých říší. Od té doby magie pomalu slábne a svět se stává méně stabilním.


4. Obyvatelé a kultury

  • Rasy:

    • Lidé: Dominují v Solgradu a Caltherisu. Různorodí, ale často závislí na magii bohů.
    • Elfové: Urození obyvatelé lesů v Umbrathys. Blízcí přírodě a mágii stínů.
    • Drakorození: Vzácná rasa spojená s Norrakem, mívají šupiny a schopnost ovládat dračí magii.
    • Éteričtí duchové: Bytosti z Iskyrionu, které mohou přecházet mezi formou fyzickou a energetickou.
    • Dále zde jsou démoni z Gehmy a andělé Ariasu.
    • Také se zdě nacházejí rasy bez království jako jsou víly, vlkodlaci a upíři.
  • Společnost:
    Každá oblast má svou hierarchii:

    • Solgrad: Království s rytíři a feudálním systémem.
    • Umbrathys: Rada druidů a klany lesních bytostí.
    • Caltheris: Nomádské kmeny, vedené šamany.
    • Iskyrion: Duchovní aristokracie.

5. Současný konflikt

  • Hrozba dvoudobá
    Po tisíci letech od Velkého vzedmutí se magie destabilizuje a proroctví mluví o příchodu Temného Boha, který unikne z Propasti Éteru. 

  • Frakce:

    1. Řád Éterové stráže: Tajná organizace, která hlídá magickou rovnováhu světa.
    2. Kult Zarathis: Uctívači bohyně podsvětí, kteří chtějí otevřít Propast Éteru.
    3. Bratrstvo Lunární čepele: Elitní asasíni, kteří chrání božské relikvie.
    4. Norrakovi synové: Divocí válečníci věřící, že jen zničení magie přinese světu stabilitu.


Nyní je celý svět, všechny království se zodpovídají démonce uniklé z Gehemy Ardianě. 


Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Sesazení Ardiany (14-Epilog)

 Epilog  Etterlie se proměnila. Země, která kdysi trpěla pod krutou vládou Ardiany, nyní znovu vzkvétala. Rozdělení území mezi lidmi, elfy a drakorozenými přineslo novou éru spolupráce a rovnováhy. Města byla obnovena, pole opět rozkvetla, a z prachu zkázy se rodila naděje. Elara, nyní nesmrtelná strážkyně rovnováhy, se stáhla do ústraní. Sledovala z dálky, jak lidé, elfové a drakorození budují nový svět. Přesto zůstávala bdělá, připravena zasáhnout, pokud by rovnováha byla opět ohrožena. Její jméno se stalo legendou, šeptanou u táborových ohňů – příběhem o ženě, která zlomila pouta temnoty. Orion, nyní znovu přijatý do andělské říše, našel svůj klid mezi hvězdami. Jeho cesta temnotou skončila, a stal se symbolem vykoupení, příběhem o tom, že i ti, kdo sejdou z cesty, mohou najít světlo. Ardiana byla navždy uvězněna v Gehemě, spolu se svými věrnými. Její hněv tam zůstal jako ozvěna minulosti, která se však už nikdy nemohla vrátit. Prince Kaeryna lidé oslavovali jako hrdinu, kt...

Legenda o padlém andělovi

  Nesterin, známý jako Zářivý princ nebes, byl jedním z nejvyšších andělů, stvořený k ochraně Ariasu, říše světla, která byla příbytkem bohů a bytostí ryzí čistoty. Jeho záře byla druhá pouze po samotné Eryndře, bohyni hvězd, která ho zformovala z čirého světla nejjasnější hvězdy na nebesích. Nesterin byl zosobněním ctnosti, statečnosti a oddanosti. Ale jeho pád byl důkazem, že ani nejčistší světlo není imunní vůči stínu. Legenda o Ariasu Ariasu byl podle legend prvotní domovem andělů, strážců světa Etterlie. Byli to poslové bohů, nositelé světla a ochránci smrtelníků. Každý anděl měl svou roli: někteří chránili sny, jiní přinášeli větry, další bděli nad proudy a zemí. Nesterin byl však výjimečný – jeho úkolem bylo střežit Bránu věčnosti, vstup do samotné podstaty Erevara. Brána věčnosti byla skrytá v hlubinách nebes, chráněná hvězdami Eryndry. Bylo řečeno, že kdo bránu překročí, spatří pravou podstatu stvoření – a pochopí vše, co bylo, je i bude. Pro anděly a smrtelníky však zůsta...