1. Geografie světa Etterlie
Kontinenty a království:
- Lunaris: Hlavní kontinent, rozdělený na několik království, kde panují středověké monarchie. Zde se střetávají lidé, elfové a další rasy.
- Království Solgrad: Bohatá země, známá svými rytíři a věrností Slunečnímu bohu Solasovi.
- Říše Umbrathys: Temné a lesní oblasti, kde vládnou polobohové a mýtické bytosti. Spojení magie a přírody je zde nejintenzivnější.
- Severní tundry: Domov severských klanů uctívajících boha bouří Norraka. Draci zde nejsou legendou, ale skutečností.
- Iskyrion: Plovoucí ostrovy v oblacích, kde žijí éterické bytosti (duchové větru a světla). Magie je zde tak čistá, že umožňuje levitující architekturu.
- Caltheris: Pouštní kontinent, kde se zrodily první bohové a zůstávají tam zříceniny starých chrámů. Je považován za kolébku magie.
- Lunaris: Hlavní kontinent, rozdělený na několik království, kde panují středověké monarchie. Zde se střetávají lidé, elfové a další rasy.
Zvláštní oblasti:
- Jasnovodná delta: Řeka plná magických krystalů, které září za noci a poskytují mocnou magickou energii.
- Propast Éteru: Bezodná díra uprostřed Lunaris, kde se prý střetává svět živých s podsvětím.
- Mračná brána: Magický portál na Iskyrionu, který podle pověsti vede do země bohů.
2. Magie v Etterlii
Zdroj magie:
Magie v Etterlii pochází z bohů, kteří ji darovali svým vyvoleným smrtelníkům během Velkého vzedmutí – války bohů o nadvládu nad světem. Každý kontinent má jiné typy magie:- Solgrad: Světlá magie, léčitelství, obranné bariéry.
- Umbrathys: Stínová magie, nekromancie a přírodní magie.
- Iskyrion: Magie vzduchu, éteru a iluzí.
- Caltheris: Ohnivá magie a ztracené umění psaní magických run.
Magická pravidla:
- Magie vyžaduje oběť – čím větší kouzlo, tím větší daň (např. ztráta vzpomínek, vyčerpání, nebo dokonce život).
- Magické artefakty nelze zničit, pouze oslabit.
- Existuje tajemný prvek „Éterový proud“, který může magii zničit nebo zesílit.
3. Bohové a mytologie
Pantheon bohů:
- Norrak (Bůh Bouře): Divoký a nezkrotný, vládne severním klanům a je uctíván vikingskými válečníky.
- Zarathis (Bohyně Podsvětí): Vládne mrtvým, zná tajemství osudu a nabízí moc těm, kdo ji uctívají.
- Mythral (Bůh Stvoření): Podle legend dal světu jeho tvar a učil první smrtelníky používat magii.
Legenda o Velkém vzedmutí:
Bohové kdysi vedli válku mezi sebou, která téměř zničila svět. Někteří bohové byli zabiti, jiní se stáhli do skrytých říší. Od té doby magie pomalu slábne a svět se stává méně stabilním.
4. Obyvatelé a kultury
Rasy:
- Lidé: Dominují v Solgradu a Caltherisu. Různorodí, ale často závislí na magii bohů.
- Elfové: Urození obyvatelé lesů v Umbrathys. Blízcí přírodě a mágii stínů.
- Drakorození: Vzácná rasa spojená s Norrakem, mívají šupiny a schopnost ovládat dračí magii.
- Éteričtí duchové: Bytosti z Iskyrionu, které mohou přecházet mezi formou fyzickou a energetickou.
- Dále zde jsou démoni z Gehmy a andělé Ariasu.
- Také se zdě nacházejí rasy bez království jako jsou víly, vlkodlaci a upíři.
Společnost:
Každá oblast má svou hierarchii:- Solgrad: Království s rytíři a feudálním systémem.
- Umbrathys: Rada druidů a klany lesních bytostí.
- Caltheris: Nomádské kmeny, vedené šamany.
- Iskyrion: Duchovní aristokracie.
5. Současný konflikt
Hrozba dvoudobá
Po tisíci letech od Velkého vzedmutí se magie destabilizuje a proroctví mluví o příchodu Temného Boha, který unikne z Propasti Éteru.Frakce:
- Řád Éterové stráže: Tajná organizace, která hlídá magickou rovnováhu světa.
- Kult Zarathis: Uctívači bohyně podsvětí, kteří chtějí otevřít Propast Éteru.
- Bratrstvo Lunární čepele: Elitní asasíni, kteří chrání božské relikvie.
- Norrakovi synové: Divocí válečníci věřící, že jen zničení magie přinese světu stabilitu.
Nyní je celý svět, všechny království se zodpovídají démonce uniklé z Gehemy Ardianě.
Komentáře
Okomentovat