Přeskočit na hlavní obsah

Legendy dětí bohů

 


1. Legenda o Helanorovi a Nyxalii – Světlo a Stín

Helanor, syn Solriona (boha slunce), a Nyxalia, dcera Morvery (bohyně podsvětí), představovali naprosté protiklady. Helanor byl zosobněním života, světla a naděje, zatímco Nyxalia byla klidnou paní stínů, vládnoucí zapomnění a smrti.




Jednoho dne, když se svět ocitl na pokraji zkázy kvůli válce mezi smrtelníky, Nyxalia sestoupila z podsvětí, aby odvedla duše padlých. Helanor, který toužil zabránit utrpení, sestoupil z nebes a nabídl lidem své světlo, aby mohli bojovat dál. Jejich střet byl nevyhnutelný – světlo a stín se setkaly na bitevním poli.




Nyxalia obvinila Helanora:
„Tvé světlo prodlužuje jejich utrpení. Nech je odejít a najít klid.“

Helanor však odpověděl:
„A tvůj stín je připravuje o naději. Dej jim čas změnit svůj osud.“

Jejich boj trval tři dny a tři noci. Když však viděli, že jejich konflikt ničí svět ještě více, uzavřeli příměří. Společně vytvořili Stínové slunce, zvláštní nebeské znamení, které slibuje smrtelníkům druhou šanci – ale pouze jednou za sto let.


2. Thalgrim a Umbraxis – Bouřný bratr a temný válečník

Thalgrim, syn Vorthara (boha hromu), a Umbraxis, syn Vorthara a Morvery, byli nevlastní bratři, kteří sdíleli dědictví bouří, ale lišili se svou povahou. Thalgrim bojoval za spravedlnost, chránil smrtelníky před chaosem, zatímco Umbraxis přinášel zkázu a hledal sílu v temnotě.




Legenda praví, že Umbraxis jednoho dne ukradl oštěp svého otce Bleskoruka a vyvolal nekonečnou bouři, která zničila celé království. Thalgrim se vydal svého bratra zastavit. Střetli se na vrcholku Bouřného pohoří, kde jejich boj rozechvěl zem a jejich blesky osvětlily oblohu na deset dnů.




Thalgrim nakonec porazil Umbraxe, ale místo aby ho zabil, prosil svého otce Vorthara o odpuštění. Vorthar potrestal Umbraxe tím, že ho uvěznil v nekonečné bouři na obloze. Od té doby se říká, že když obloha hřmí, je to hlas Umbraxe, který prosí o svobodu.


3. Solaris a Ardra – Hvězdný poutník a Strážkyně bouří

Solaris, syn Solriona, a Ardra, dcera Vorthara, byli dvěma nejklidnějšími dětmi božské rodiny. Oba sdíleli lásku k obloze a hvězdám. Jednoho dne, když temné síly z podsvětí začaly pohlcovat nebeskou sféru, spojili své síly, aby zachránili svět.




Solaris vytvořil hvězdnou mapu, která ukázala cestu k Obelisku věčnosti, místu, kde se setkává svět bohů a démonů. Ardra, s pomocí své bouřné energie, chránila cestu před stíny podsvětí.

Legenda praví, že když dorazili k Obelisku, jejich společná energie vytvořila první Polární záři – světelný most, který na chvíli spojil všechny světy a zahnal temnotu. Od té doby je polární záře symbolem naděje a spojení mezi světem bohů, smrtelníků a podsvětí.


4. Lumorath – Osvětlená propast



Lumorath, syn Solriona a Morvery, byl unikátní bytostí, spojující světlo a temnotu. Byl však rozpolcený mezi láskou ke světlu svého otce a chladnou spravedlností své matky. Jeho největší příběh je znám jako „Cesta do Zapomenutí“.

Když se svět ocitl v chaosu kvůli válce bohů, Lumorath sestoupil do podsvětí, aby odhalil prastaré tajemství, které by mohlo obnovit rovnováhu. Musel však čelit stínům své vlastní duše, které ho sváděly k tomu, aby převzal vládu nad podsvětím i nebesy.

Legenda praví, že Lumorath nakonec zvolil rovnováhu. Vzdal se práva vládnout podsvětí i nebesům a stal se Strážcem Prázdnoty, věčným poutníkem mezi světy. Jeho oběť přinesla světu tisíciletí klidu.


Poučení z legend

Legendy o dětech bohů z Etterlie učí, že i ti nejmocnější musí čelit svým konfliktům, slabostem a pokušením. Děti bohů nejsou jen symbolem síly, ale také důkazem, že rovnováha je klíčem k přežití světa.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Gehema: Fauna Zvířata hospodářská

  Zde jsou hospodářská (i bojová) zvířata specifická pro démonickou říši Gehema: 1. Hellhorn (Pekelný Rohanec) • Popis: Obrovský, svalnatý démonický býk s černou kůží pokrytou magmatickými žilami. Jeho rohy neustále doutnají a při rozběhu může zapálit zem pod sebou. • Účel: Používá se jako válečné zvíře, k tahu těžkých vozů a při rituálních zápasech démonické šlechty. • Zvláštnost: Jeho krev je vysoce hořlavá a používá se při magických obřadech. 2. Ashen Drake (Popelavý Drak) • Popis: Malý, nelétavý drakovitý tvor pokrytý šupinami připomínajícími popel a sopečné skály. Jeho dech obsahuje toxické výpary. • Účel: Chová se pro maso a šupiny, které se používají k výrobě odolných zbrojí. • Zvláštnost: Vypouští jedovatý popel, který může paralyzovat slabší tvory. 3. Bloodhoof (Krvavokopytník) • Popis: Masivní démonický jelen s rudým tělem a černými parohy, které dokážou absorbovat magickou energii. • Účel: Používá se jako jízdní zvíře pro démonické lovce a...

Mlhy, které šeptají jména mrtvých (1)

  Kapitola 1: Hlasy mrtvých   Valerisova    kontrola nad magickými mlhami slábne z nějaké důvodu a z nich se vanou hlasy mrtvých, co zemřeli v mlze.    Velaris, vládce Mlhové citadely,    to prozatím ignoruje.  Hlasy žádají po spravedlnosti. Mezi nimi je i hlas lásky Valarise. Tarwen s rošťáckým pohledem. Volá o pomoc.    Přeje si být osvobozena z mlhy a vstoupit do Ariasu či    Gehemy. 

Stíny v oblacích (Prolog)

  Prolog Vítr nesl ozvěny dávných písní, šeptaných mezi zlatými věžemi měst v oblacích. Světelné mosty, které po staletí spojovaly jednotlivé domény, pulzovaly slabým svitem, jako by samy váhaly, zda ještě unesou kroky těch, kdo po nich kráčeli. Tam, kde kdysi zářily jako nebeské prameny, nyní zůstávaly trhliny – temné skvrny v jinak dokonalé soustavě.